تولید محصولات دانش‌بنیان هدف دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان

عباس پرداختی گفت که فستیوال نوآوری‌های حوزه سلامت در قالب نخستین جشنواره ملی نوآوری های حوزه سلامت اوایل شهریور ماه در کرمان برگزار می شود.
وی با اشاره به افتتاح فاز نخست مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در آینده نزدیک در کرمان افزود که انجام تحقیقات دارویی و درمانی بر روی زهر مار و عقرب نیز از جمله اقدامات این مرکز است.
پرداختی بیان کرد که جوندگانی مانند موش و حیواناتی نظیر میمون خریداری شده و در مرکز ملی پرورش حیوانات آزامایشگاهی نگهداری می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ مدرسه زمستانی موسسه عضله شناسی پاریس در کرمان برپا شد گفت که ۳۶ پزشک متخصص و فوق تخصص کلاس های تئوری این مدرسه و ویزیت حدود ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده را بر عهده داشتند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود که هدف ما استمرار فعالیت مدرسه زمستانی موسسه عضله شناسی بود لذا هر ماه یک مرتبه با این هدف از طریق اسکایپ با این مدرسه در پاریس ارتباط برقرار کردیم.
وی با بیان اینکه ۱۴ دانشجو از کشورهای مختلف در این مدرسه ثبت نام کرده اند ادامه داد که این مدرسه به مدت پنج روز فعال خواهد بود.
پرداختی گفت که همایش آسیایی دانشمندان شیمی در اردیبهشت ماه سال جاری در کرمان برگزار شد و سخنرانان ۱۴ کشور دنیا در این همایش حضور داشتند.
وی ادامه داد که جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش خاوران نیز مهر سال جاری در کرمان با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد که دومین کنگره کشوری و نخستین کنگره بین المللی انفورماتیک پزشکی بزودی در بخش های بیوانفورماتیک، استانداردهای تبادل اطلاعات پزشکی، داده‌کاوی پزشکی کرمان و تعامل انسان و کامپیوتر برگزار می شود و همایش بین المللی تغییرات اقلیمی و نظام سلامت نیز ۲۴ و ۲۵ آبان ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.
وی با اشاره به تولید نخستین محصول دانش بنیان مرکز تحقیقات علوم شناختی در کرمان گفت که این محصول همان کرم نیوزومال گرفته شده از زهر زنبور عسل است که در این روش با استفاده از دستگاه زهرگیری به وسیله شوک الکتریکی وارد شده به زنبورها زهر ترشح شده جمع آوری و مورد استفاده قرار می گیرد.
پرداختی افزود که واحد تحقیق و توسعه مرکز پرورش شتر نیز در بخش شهداد با ۱۴۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پرورش شتر در خاورمیانه راه اندازی شده است.

او به تولید و پرورش کرم خوراک طیور و ماهی، گورخر ماهی ایرانی و سگ های آموزش زنده یاب، مواد یاب، مرده یاب و غیره به عنوان دیگر اقدامات مرکز انیمال فار کرمان به عنوان یک موفقیت اشاره کرد.
وی ادامه داد که این مرکز در صورت درخواست نیروی انتظامی قادر است عقاب شکارچی پهباد را آموزش دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12900
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.