صدور هشدار زرد هواشناسی


بارش باران و برف و وزش باد شدید در استان

اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز پنجم دی ماه در استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه زمان شروع فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه اعلام شده که تا روز چهارشنبه هفتم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه با اشاره به بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما می افزاید: سامانه بارشی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب استان کرمان فعال است و چهارشنبه در شهرهای کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهربابک، عنبرآباد، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، گلباف، لاله‌زار، ماهان، منوجان شاهد بارش‌ها خواهیم بود.

هواشناسی استان کرمان آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق، احتمال لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی به ویژه در مناطق جنوبی استان را پیش‌بینی کرده است.

در این اطلاعیه به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات ناشی از سرما و یخبندان
اطلاع‌رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی توصیه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99907
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.