طی  تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب کرمان؛


تأسیسات فاضلاب ۵ شهر استان کرمان توسط شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا می‌شود

 تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تأسیسات فاضلاب در پنج شهر بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به امضا رسید.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری در احداث تأسیسات فاضلاب پنج شهر استان کرمان صبح امروز ۲۷ دی‌ماه بین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت آب و فاضلاب کرمان در محل دفتر استاندار به امضا رسید.

 استاندار کرمان در این نشست اظهار کرد: آب اَبَرمشکل و نیاز استان کرمان است و مهم‌ترین زیرساخت توسعه به شمار می‌رود.

 محمدمهدی فداکار افزود: صنایع استان کرمان بخشی از نیاز را از طریق انتقال آب تأمین کرده‌اند، اما بر اساس ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده شرکت‌های بزرگ باید آب‌های غیرمتعارف را نیز استفاده کنند که فاضلاب بهترین و نزدیک‌ترین گزینه برای آنهاست.

 او ادامه داد: شرکت ملی مس پذیرفت در شهرهایی که سرمایه‌گذاری و ظرفیت تولیدی دارند، سرمایه‌گذاری برای تأسیسات فاضلاب در این مناطق را انجام دهند.

 استاندار کرمان گفت: در شهرهایی که به علت خشکسالی و یا سایر مسائل کشاورزی در آنجا اولویتش را از دست می‌دهد، صنعت درحال‌توسعه است و باید آب باشد و می‌توان از آب نامتعارف در این زمینه بهره برد.

 او تصریح کرد: احداث تأسیسات فاضلاب کمک می‌کند که صنعت با خیال راحت برای شرکت‌ها در آینده تأمین آب را انجام دهد و کار را پیش ببرد.

 او اضافه کرد: پنج درصد آب تولیدی در پروژه فاضلاب هم سهم شهرداری‌هاست تا برای فضای سبز و فضاهای شهری مورداستفاده قرار گیرد.

 سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیاردتومانی شرکت مس برای احداث تأسیسات فاضلاب

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان این‌که پساب فاضلاب از آب‌های غیرمتعارف پایداری است که می‌تواند برای صنعت مفید باشد، اظهار کرد: در همین راستا بند قانونی هم وجود دارد و صنایع می‌توانند به‌جای استفاده از آب متعارف برای صنعت از آب نامتعارف استفاده کنند که این امر مزایایی چون احیاء آبخوان‌ها و آب‌های زیرزمینی دارد.

 علیرضا عبدیان از شناسایی صنایع با مصرف آب بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه در استان کرمان خبر داد و افزود: ۴۴ صنعت استان کرمان بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه آب متعارف مصرف می‌کنند که این رقم برابر با ۷۷ میلیون مترمکعب در سال است.

او بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب باید بازتخصیص آب غیرمتعارف را اعلام می‌کردند که ۴۵ میلیون لیتر آب غیرمتعارف برای صنعت در نظر گرفته شد که ۱۹ و نیم‌میلیون مترمکعب از محل پساب ۱۵ شهر است.

 عبدیان با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در شهرهای کرمان تصریح کرد: احداث شبکه‌های فاضلاب در ۱۲ شهر باقی‌مانده به ۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

او گفت: احداث تأسیسات فاضلاب در شهر رفسنجان و ۲۸ روستا، شهربابک، خورسند، خاتون‌آباد و رابر در قالب تفاهم‌نامه با شرکت ملی صنایع مس ایران در قالب سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیاردتومانی به امضا می‌رسد تا کار اجرایی پروژه به‌سرعت آغاز شود.

 عبدیان توضیح داد: پنج شهر مذکور ۱۵ میلیون مترمکعب پساب دارند که برای کار صنعتی در اختیار شرکت ملی صنایع مس ایران قرار می‌گیرد.

 اجرای ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب توسط شرکت مس در ۲۰ سال

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای پروژه احداث تأسیسات فاضلاب در پنج شهر استان کرمان کاری بزرگ است که نگاه شرکت ملی مس بر این موضوع بیش از آنکه برای استفاده از آب باشد، نگاهی متناسب با مسئولیت‌های اجتماعی است.

 امیر خرمی‌شاد افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را انجام داده و آب را از خلیج‌فارس برای صنایع منتقل کرده و ۲۴ میلیون مترمکعب سهمیه از پروژه انتقال آب داریم و ۳۵ میلیون مترمکعب آب مصرفی ماست.

او بیان کرد: پنج درصد از این آب تولیدی شبکه فاضلاب به شهرداری اختصاص‌داده‌شده و برکات این کار برای استان کرمان زیاد است.

 خرمی‌شاد اضافه کرد: ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۰ سال برای سرمایه‌گذاری دیده شده و امیدواریم خیر این کار برای مردم کشور و پنج شهر مدنظر مشهود باشد.

در این مراسم تفاهم‌نامه اجرای پروژه آب و فاضلاب برای شهرهای رفسنجان و ۲۸ روستای آن، شهربابک، خورسند، خاتون‌آباد و رابر با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شرکت مس امضا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113998
1 نظر
  1. محمد درتاج بازنشسته مس می گوید

    شرکت ملی صنایع مس ایران که بحق میتوان گفت برای استان کرمان وایران بک موهبت است اگر این بیکاری که الان باان موجه هستیم شرکت مس نبود
    درهمین استان کرمان باچه موج فزاینده وبیکاری وفقر روبروبودیم بایدمدیران وکارکنانی که ازسال ۱۳۵۲ زحمت کشیدند که عده زیادشان برحمت خدا پیوسته اند جا دارد از مرحوم نیازمند اولین مدیرعامل مس یادکنیم روانش شاد میطلبد که صداقت وکارجهادی دراین شرکت روز بروز وضع مطلوبتری خواهد داشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.