در گرمای خرماپزان


قطع آب ۱۴ ساعته برخی مناطق جیرفت با گرمای ۴۵ درجه

برخی از محله‌های شهر جیرفت از دیشب با قطعی و افت فشار آب مواجه شده‌اند و هنوز هم بعد از ۱۴ ساعت در گرمای خرماپزان ۴۵ درجه طی امروز (چهارشنبه) آب ندارند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، در حالی که روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان جیرفت می‌گوید به‌زودی آب وصل می‌شود اما اپراتور سامانه ۱۲۲ این شرکت مستقر در کرمان اعلام کرد که آب تا ساعت ۱۵ عصر وصل نمی‌شود.

قطع آب یا افت فشار شدید آن در جیرفت در برخی از مناطق حاشیه‌ای امری عادی است اما در برخی مواقع این مساله به محله‌های دیگر شهر هم کشیده می‌شود.

در بیشتر موارد آبفا مدعی است که به دلیل قطعی برق پمپ‌های تقویت کننده فشار، آب قطع می‌شود؛ موضوعی که در مورد اخیر هم روابط عمومی آبفا تکرار کرده است.

اما روابط عمومی برق جیرفت با واکنش به این موضوع گفته است که شب گذشته به آبفا اطلاع داده‌اند و انتظار می‌رفت اگر مشکلی برای پمپ‌ها پیش می‌آید به اداره برق اطلاع دهند تا برنامه‌ریزی های قطعی را تغییر دهند و مدت زمان آن را در مسیرهای مربوطه کاهش دهیم.

این روابط عمومی تاکید کرده قطعی برق حداکثر تا یک ساعت بوده است و نمی‌توان مسئولیت قطعی آب را بر عهده مدیریت برق شهرستان جیرفت گذاشت.

این اواخر ناهماهنگی بین آبفا با سایر نهادها در بخش‌های دیگر همچون احداث خط لوله گاز نیز خبرساز بوده و معلوم نیست ادارات دولتی در این منطقه چرا بایکدیگر ناهماهنگی‌ها را از بین نمی‌برند تا مردم بیش از این زیان نبینند؟

واحدهای مسکن مهر، بلوار پاسداران، امام علی (ع)، خیابان جماران و شهرک شهید رجایی برخی از محله‌هایی هستند که خبرنگار ایرنا توانسته از قطعی آب آنها با خبر شود اما به نظر می‌رسد محله‌های بیشتری درگیر قطعی آب یا افت فشار شدید آب هستند.

طی چندروز اخیر در دولت‌آباد اسفندقه شهرستان جیرفت هم حدود سه روز آب آشامیدنی قطع بود.

شهر جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان با کمبود آب مواجه است و ۲۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش دبی داشته و معادل هفت حلقه چاه کمبود آب دارد.

علاوه بر کمبود منابع آبی، مخازن ذخیره آب هم به گفته مسئولان کم است و به همین دلایل آنها برای اینکه بتوانند آب را آن هم با فشار مناسب به همه مردم شهر برسانند از چندین پمپ آب استفاده می‌کنند.

با قطع شدن برق، این پمپ‌ها هم از کار می‌افتند و فشار آب کاهش می‌یابد که با ادامه مشکل، آب کاملاً قطع می‌شود اما معلوم نیست چرا مدیریت آب و فاضلاب در مدت زمانی که بحث انتقال آب از سد جیرفت به این شهر در جریان است و به نتیجه نرسیده، با افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب، تهیه فیدر اختصاصی برق، افزایش و بهبود پمپ‌های تقویت فشار آب فکری به حال مردم شهر نمی‌کند تا در این گرمای شدید خرماپزان جیرفت از بی‌آبی رنج نکشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105421
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.