مدیرعامل آبفای استان اعلام کرد


هزینه بیش‌ از ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای شبکه فاضلاب در استان کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: چهار هزار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان برای اجرای ۱۵۴۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۱در شهرهای کرمان، سیرجان، زرند، کهنوج، ماهان و پاریز هزینه شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، علیرضا عبدیان امروز ۳۱ فروردین ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۲۰۰ کیلومتر از خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب در شهر کرمان تا پایان سال گذشته اجرا شد و بخش خصوصی و سرمایه گذار این طرح تاکنون ۷۰۰ کیلومتر از تعهدات خود را انجام داده و امیدواریم تا سال آینده این طرح به پایان برسد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مشکلات زیست محیطی، بازچرخانی آب و کمک به صنایع استان عنوان کرد و افزود: طرح فاضلاب در شهر کرمان با پیشرفت ۴۶ درصد و در شهر زرند با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پایان این طرح ها مواهب بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان ادامه داد: اجرای شبکه فاضلاب در شهر کهنوج ۵۰ درصد، جیرفت ۷۰ درصد و شهرهای ماهان و پاریز هر کدام ۱۵ درصد و بخش روستایی این طرح در پنج روستای استان نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اجرای خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در شهر سیرجان را به میزان ۳۵۰ کیلومتر بیان کرد و افزود: شبکه فاضلاب در سایر شهرهای در حال اجرای این طرح نیز بخوبی در حال پیشرفت است و در زرند ۲۵۰ کیلومتر، کهنوج ۱۲۰ کیلومتر، پاریز ۹۱ کیلومتر و ماهان ۳۰ کیلومتر تاکنون اجرا شده است.

عبدیان خاطرنشان کرد: حدود ۳۵ درصد از جمعیت شهر کهنوج،  ۲۵ درصد از جمعیت شهر کرمان و ۱۰ درصد در شهر سیرجان  تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار دارند و با پیشرفت پروژه به این رقم افزوده می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=103399
1 نظر
  1. علی می گوید

    رفسنجان که صنایع و معادنش کلی منابع مالی به سایر شهرهای استان تزریق می‌کند. چرا شبکه فاضلاب شروع نشده. حتی شهر کوچک پاریز هم شروع کرده. استاندار کرمان از خواب بیدار شو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.