باگذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید؛


مدارسی که همچنان چشم‌انتظار معلم‌اند

 باگذشت ۲ ماه از سال تحصیلی جدید، به دلیل قرارگرفتن روستاهای شهرستان در مناطق صعب‌العبور  بیش از ۵۰ دانش‌آموز عشایری شهرستان ریگان در روستاهای نایی، پدوک و کشنل دو ماه است که معلم ندارند.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که به دلیل پراکندگی و وسعت زیاد تعدادی از روستاهای شهرستان در مناطق عشایری و صعب‌العبور قرار دارند.

 قرارگرفتن روستاهای شهرستان در مناطق صعب‌العبور موجب شده است که اهالی این منطقه از امکانات اولیه همانند تحصیل دانش‌آموزان بی‌بهره باشند.

 بیش از ۵۰ دانش‌آموز عشایری شهرستان ریگان در روستاهای نایی، پدوک و کشنل دو ماه است که معلم ندارند. دانش‌آموزان با استعدادی که این روزها منتظر معلمانی هستند تا استعدادهای آنها را شکوفا کنند.

 تعدادی از والدین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار کردند: استان اعلام می‌کند ما معلمان ریگان را تأمین کردیم، اما مشکلات ایجاد شده در سطح شهرستان در زمینه تقسیم نیروها موجب شده است تا این مناطق با کمبود معلم مواجه شوند.

 جهاندوز سابکی یکی از والدین می‌گوید: آیا فرزند ما با فرزند مسئولان فرق دارد که فرزندان آنان درس بخوانند و فرزند ما بی‌سواد بماند.

 نگذارید فرزندان ما به درد ما مبتلا شوند

 وی افزود: درد بی‌سوادی بد دردی است و ما آن را کشیده‌ایم، متأسفانه با این وضع فرزندان ما هم دارند به درد ما مبتلا می‌شوند.

 مریم سابکی نیز افزود: دوما از سال تحصیلی جدید می‌گذرد؛ اما بچه‌های ما بی‌معلمند، محرومیت ما را مسئولان آموزش‌وپرورش دوچندان نکنند.

 ما معلم می‌خواهیم

 رضا سابکی که دانش‌آموزان کلاس اول است نیز گفت: خیلی علاقه به درس‌خواندن دارم؛ اما متأسفانه تا کنون برای ما معلم نیامده است.

 مصطفی هاشم‌زهی دانش‌آموز پدوکی نیز گفت: ما معلم می‌خواهیم.

 یکی دیگر از والدین گفت: کلاس‌های درس این مدارس به‌جای آموزش سواد، به محلی برای خشک‌کردن چای ترش تبدیل شده است!

 امیدواریم صدای این مردم به گوش مسئولان برسد و نسبت به تأمین معلم برای این دانش‌آموزان اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111180
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.