مدیرعامل هلال احمر عنوان کرد


بهره‌مندی اتباع خارجی از خدمات آموزشی، درمانی و معیشتی هلال احمر کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست مشترک با تیم msf خبر داد: برای پناهندگان، مهاجرین و اتباع خارجی در چهار حوزه آموزش های همگانی و مخاطرات، خدمات بهداشتی و توانبخشی، حمایت معیشتی و کمک هزینه درمانی خدمات گسترده ای در سراسر استان کرمان ارائه شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “رضا فلاح” امروز ۲۸ شهریورماه در نشست مشترک با تیم msf، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان و تیم pdA، اقدامات و عملکردهای جمعیت هلال احمر را در حوزه های مختلف آموزشی، درمانی، معیشتی و توانبخشی برای پناهندگان، مهاجرین و اتباع خارجی ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به اوضاع و شرایط نامطلوب کشور افغانستان از قبیل وقوع جنگ های متوالی، بیکاری جوانان و فقر حاکم در این کشور و هجوم مردم این کشور به استان های همجوار با مرز افغانستان باعث شده که تعداد زیادی از افاغنه در استان کرمان سکونت یابند.

فلاح به وسعت و تنوع خدمات کشاورزی و صنعتی و حضور افاغنه برای اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: اتباع خارجه افغان و پاکستانی جهت عزیمت به سایر استان ها از محورهای مواصلاتی استان کرمان عبور می کنند و این امر باعث شده مهاجرین مدت طولانی را جهت کسب درآمد در کرمان سکونت کنند.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین خیریه جهانی و یک سازمان مردم نهاد و بین المللی در حوزه های مختلف برای نیازمندان و دردمندان خدمات گسترده و شایانی اجرا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به تردد غیرقانونی افاغنه در محورهای جنوبی و شرقی استان تصریح کرد: در اثر وقوع حوادث جاده ای تعداد زیادی از مهاجرین دچار حادثه و آسیب می شوند که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی می شوند.

فلاح با اشاره به اینکه آموزش های همگانی در پیشگیری از حوادث و یادگیری کمک های اولیه ضرورت هر فردی است، افزود: در سال های اخیر دوره های آموزشی مختلفی توسط جمعیت هلال احمر برای اتباع خارجه افغان در کرمان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: امروز مراکز جامع درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات بدون هیچ گونه تبعیض نژادی به نیازمندان و دردمندان است.

وی با اشاره به ارائه خدمات معیشتی به اتباع خارجه نیازمند توسط جمعیت هلال احمر افزود: در سال جاری نیز به بیماران نیازمند و متاثر از کرونا کمک هزینه درمانی پرداخت شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه آقای سورن تیموزت مشاور ارشد ریاست msf در ایران از اقدامات جمعیت هلال احمر قدردانی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.