فرماندار بم؛


افتتاح و بهره برداری 58پروژه با اعتبار 810میلیارد ریال در شهرستان بم

فرماندار بم گفت: همزمان با چهل و دومین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،58پروژه عمرانی، اقتصادی به ارزش 810 میلیارد ریال در شهرستان بم افتتاح و به بهره برداری رسید.

شهسوارپور فرماندار بم در سومین روز از دهه فجر در افتتاح پروژه های دهه فجر بیان کرد: یکی از ظرفیت های اصلی منطقه شرق استان کرمان و شهرستان بم خرما است و دیرزمانی است شرق استان کرمان بعنوان اولین تولید کننده و پراشتغال ترین ظرفیت در این منطقه شناخته می شود .
هادی شهسوارپور افزود: بیش از200 هزار تن از بهترین و باکیفیت ترین خرما در این منطقه تولید میشود و خرمای مضافتی شرق استان کرمان همیشه جایگاه ویژه ای داشته اشت.

او اظهارداشت:عمده پروژه های ما در زمینه های روستاهای فاقد شورا،برق رسانی ،جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، شهرداری ها و دهیاری ها ،حوزه مخابرات وحمل و نقل جاده ای، مجتمع آموزش عالی و شهرک صنعتی است.

فرماندار بم عنوان کرد:از جمله پروژه های مهم ما پروژه های اصلاح،بهینه سازی و توسعه شبکه برق  با ارزش سرمایه گذاری14میلیارد تومان و پروژه های شهرک صنعتی از جمله 180هزارمترمربع زیرسازی و آسفالت و ترمیم نوارحفاری به مبلغ 11میلیارد و 500 میلیون تومان و 12کیلومتراجرای شبکه روشنایی به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان و اجرای 5هزار و 800 مترلوله گذاری و ساخت حوضچه به مبلغ 950 میلیون تومان است.

شهسوارپور افزود: فاز دوم سردخانه و صنایع بسته بندی مهرآرا با ظرفیت 5هزار تن و اعتبار 7میلیارد تومان توسط بخش خصوصی از دیگر پروژه های شهرستان بم است

او ادامه داد: صنایع بسته بندی و فرآوری خرمای مهرآرا که هم اکنون فاز دوم این مجموعه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت قدم کوچکی است در راستای ارزش قرار دادن به این محصول باکیفیت و مقوی است.
فرماندار بم توضیح داد:امسال بیش از 71 هزارتن صادرات خرمای ما افزایش داشته در صورتی که سال گذشته این رقم حدود41هزار و 500 تن بوده است که نشان می دهد بیش از 30 هزار تن صادرات خرمای ما به خارج از کشور بیشتر شده است.

او می گوید امسال توانسته ایم به بازارهایی راه پیدا کنیم که می تواند تحول اساسی در بحث صادرات خرما داشته باشد .بازارهای اروپایی و کشورهای آمریکا و کانادا که امسال برای اولین بار خرما به این کشورها صادر شد.
فرماندار بم توضیح داد: امسال مشکل خرمای ما بازار داخلی بود زیرا خرمایی که در سطح منطقه شرق استان کرمان تولید می شود برای بازارهای خارجی و داخلی است .علی رغم رشد قابل توجه بازار خارجی اما بدلیل وجود بیماری کرونا و برگزار نشدن بسیاری از مراسم ها بازار داخلی ما دچار مشکل شد.

شهسوارپور ادامه داد:می توان با ایجاد یک جایگاه بسته بندی روی بحث کیفیت محصول ارایه شده بازارهای مناسبی برای خرما ایجاد کرد و گاهاً برخی از محصولات فرآوری شده خرما در مارکت های اروپایی به رقم هایی فروخته شده که تصور ما به این رقم نمی گنجند .

او اظهارداشت:باید تک تک باغداران و صادرکنندگان و بازاریاب های ما بعنوان تولید کننده به سمتی حرکت کنند که خرمای با کیفیت بالاتر و بهتری به تمام بازارهای دنیا عرضه کنیم .

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63850
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.