سرپرست شرکت گاز استان خبر داد؛


گازرسانی در استان کرمان از میانگین کشوری عقب‌تر است

 سرپرست شرکت گاز استان کرمان گفت: میانگین کشوری ضریب پوشش‌دهی گاز ۹۵ درصد است و در مجموع شهری و روستایی حدود ۸۴ درصد استان گازدار هستند که از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمدرضا سلیمانی سرپرست شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد شهرهای استان کرمان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، اظهار داشت: ضریب پوشش‌دهی گاز روستایی در استان کرمان ۶۳ درصد است و ۱ هزار و ۹۰۵ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 او با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین کشوری ۹۵ درصد است و در مجموع شهری و روستایی حدود ۸۴ درصد استان گازدار هستند که از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم، گفت: با هدف‌گذاری انجام شده تا سال پایان سال ۹۳ گازرسانی در استان کرمان باید به ۹۵ درصد برسد.

 سرپرست شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه از مجموع ۸۴ شهر استان مردم ۷۸ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی چهار شهر آغاز شده و دو شهر نیز انتخاب پیمانکار شدند.

او با اشاره به اینکه به‌زودی عملیات اجرایی دو شهر رمشک و چاه دادخدا نیز آغاز می‌شود که مشروط به اخذ مجوز از شرکت ملی گاز ایران است، بیان کرد: روستای الله‌آباد در حاشیه شهر کرمان کاملاً گازرسانی شده و مردم در این منطقه باید نامه از دهیاری داشته باشند.

 سلیمانی با بیان اینکه شهرک چهارده‌معصوم خارج از محدوده و طرح تفصیلی شهری و روستایی است و چنانچه داخل محدوده قرار بگیرد ما می‌توانیم گازرسانی به این منطقه را داشته باشیم، گفت: متأسفانه تعدادی افراد سودجو اقدام به ایجاد شبکه غیرمجاز کردند که تخلف است و از طریق مراجع قضایی اقدام به پیگیری کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه از مردم درخواست داریم که به‌هیچ‌عنوان بابت گازرسانی خارج از شبکه پول پرداخت نکنند چرا که جمع‌آوری می‌شود، افزود: از سوی دیگر این شبکه هم غیراستاندارد بوده و خطرناک است.

 سرپرست شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه حاشیه شهر کرمان باید ساماندهی شود و چنانچه در طرح تفصیلی قرار بگیرد به شرکت گاز ابلاغ می‌شود و ما نیز بر اساس ضوابط و مقررات اجرای شبکه و نصب انشعاب را خواهیم داشت، ادامه داد: بر اساس قانون ما مجوز اجرای شبکه در ساخت‌وسازهای غیرمجاز را نداریم.

او با اشاره به اینکه گازرسانی شهر نودژ تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و پیمانکار در حال کار است، بیان کرد: امیدوار هستیم مطابق برنامه زمان‌بندی این پروژه به نتیجه لازم و بهره‌مندی مردم از گاز برسد.

 سلیمانی با بیان اینکه ۳۹ روستا از روستاهای شهرستان بردسیر در برنامه گازرسانی شرکت گاز استان است و مصوبه شرکت ملی گاز ایران نیز اخذ شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت اخذ مجوز از وزارت نیرو تا پایان سال ۱۴۰۲ عملیات گازرسانی این روستاها نیز آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه برخی مناطق استان در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور قرار دارند که کار گازرسانی به آنها بسیار سخت است؛ اما در برنامه قرار دارد، افزود: فاز چهارم گازرسانی به شهرستان جیرفت حدود ۱۰۰ کیلومتر است که پیمانکار آن انتخاب شده و تا اواخر مهرماه عملیات اجرایی فاز چهارم این شهرستان اجرایی می‌شود.

 سرپرست شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه در جنوب استان کرمان گازرسانی ۲۰ شهر و هزار و ۴۳۰ روستا در دست اقدام و برنامه است و در حال حاضر ۱۵ شهر و هزار و ۳۹۱ روستا در جنوب استان گازدار هستند، گفت: برای تمام مناطق استان از شهری و روستایی برنامه گازرسانی داریم که بر اساس فازبندی انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در مناطق روستایی استان کرمان ۳ هزار و ۷۰۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد هزار و ۹۰۵ روستا کاملاً گازرسانی شدند و تعدادی هم در حال گازرسانی هستند، بیان کرد: در منطقه زرند و بخش کوهساران راور چند روستا باقیمانده است که در برنامه گازرسانی و در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109723
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.