باشگاه‌های مس ایران می‌توانند در این روزهای سرد دلگرم باشند؟!


آواربرداری کوتاه‌مدت و برنامه‌ریزی بلندمدت برای تنفس ورزش مس

یادداشت از سعید قرایی

در ماه‌های گذشته هواداران تیم‌های مختلف مس در سراسر ایران با نگرانی اخبار مربوط به تیم‌های خود را دنبال می‌کردند و حجم حواشی پیرامون این تیم‌ها به‌خصوص در زمینه‌های مالی آنقدر زیاد شده بود که کاملاً مسائل فنی آن‌ها را نیز در سایه برده بود.
تداوم این موضوعات تلخ شرایط شکننده‌ای برای باشگاه‌های مس ایجاد کرده بود… شرایطی سختی که در طی یکی، دو سال اخیر با حجم فزاینده‌ای بر سر باشگاه‌ها سایه افکنده بود و به نظر می‌رسید که برای تغییر در این رویه و جلوگیری از گسترده‌تر شدن حجم آن باید اتفاقی از سمت راس شرکت مس برای باشگاه‌ها رخ دهد.
در روزهای گذشته حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس صادر شده بود که دستور ویژه‌ای برای رسیدگی به امورات باشگاه‌های حرفه‌ای این شرکت صادر کرده بود و با انتصاب ۶ عضو برای یک کارگروه ویژه، دستوراتی کاملاً اختصاصی برای رسیدگی به وضعیت باشگاه‌ها در آن سرفصل شده بود.
این موضوع برای ورزش مس کاملاً دلگرم‌کننده بود؛ چراکه نشان داد که مدیریت شرکت ملی صنایع مس برای حل مشکلات باشگاه‌های ورزشی خود به تکاپو افتاده است و این امیدواری را ایجاد کرد که شاهد تغییر رویه تلخ حاکم بر باشگاه‌های ورزشی نسبت به چندین ماه اخیر باشیم.
آنچه که باشگاه‌های ورزشی مس در سراسر ایران در حال حاضر به آن نیاز حیاتی دارند ملموس شدن اثرات این تصمیم‌گیری‌های کوتاه و بلندمدت در عرصه باشگاه‌ها است و اینکه حجم آوار بدهی‌های مالی به شکلی منطقی برداشته شود و البته زمینه‌هایی فراهم شود که در بازه زمانی‌های اندک مشکلاتی تا این حد بزرگ برای باشگاه‌های مس ایجاد نگردد.
باشگاه‌های ورزشی مس ایران برای ادامه حیات چابک‌تر خود نیاز به چارچوب و دستورالعمل‌های فنی و کارشناسی دارند که بررسی و آسیب‌شناسی برای دوری از این وضعیت می‌توان از اهداف بلندمدت این کارگروه ورزشی در شرکت مس باشد… اما شاید نیاز باشگاه‌های مس در کوتاه‌مدت زخم زدن بر حجم بدهی‌های سنگین مالی باشد که بهرشکل بر تن و بدن باشگاه‌های مس وزن انداخته است و تنفس و حرکت آن‌ها را به کندترین حالت خود رسیده است و این موضوعی است که تنها با توجه ویژه شرکت مس در چارچوب قوانین خود امکان‌پذیر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112643
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.