معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


با مقصران احتمالی سانحه رانندگی رابر برخورد می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به انتشار مطالبی در مورد حادثه روز ۶ آذرماه جاده رابر و کشته شدن چهار نفر از همکاران شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: ضمن ابراز تاسف از حادثه دردناک پیش آمده به استحضار می‌رساند حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹ مرکز بهداشت شهرستان را تحت پوشش دارد که در قالب مراکز جامع سلامت شهری، روستایی، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت و با صدها ماموریت کاری ماهانه توسط همکاران خدوم و زحمتکش این حوزه، خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وحیدرضا برهانی‌نژاد افزود: دراین‌بین روستاهای اصلی، روستاهای قمر و مناطق سیاری توسط تیم سلامت به سرپرستی پزشک خانواده و در قالب ده گردشی خدمات سلامت را دریافت می‌کنند.

بر اساس قرارداد پزشک خانواده که مورد تفاهم بیمه سلامت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، ارائه خدمات حمل‌ونقل برای تیم سلامت شامل پزشک، ماما و دارویار به‌منظور ده گردشی با خودروهای استیجاری با شرایطی از قبیل نوع خودرو (پژو یا سمند)، مدل‌بالا، دارای معاینه فنی به‌روز و… به‌منظور ایجاد شرایط ایمن، صورت می‌گیرد.

البته از سال جاری و باهمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت مردمی، خرید خودروهای کمک‌دار و ایمن در دستور کار قرار گرفته، قراردادها منعقد شده و پس از تحویل کارخانه که تابع زمان‌بندی خاص است، به‌منظور ده گردشی در اختیار مراکز بهداشت قرار می‌گیرد.

 او ادامه داد: لیکن در خصوص نوع خودرو بایستی تابع مقررات دولتی باشیم و خرید خودروهای خارجی ممنوع است.

متأسفانه در حادثه اخیر راننده طرف قرارداد که خودرو ایشان شرایط قرارداد را داشته است، بدون هماهنگی اقدام به جایگزینی خودرو فاقد شرایط نموده که مورد تأیید مرکز بهداشت نمی‌باشد. البته اظهارنظر درباره این مهم و همچنین دلایل تعداد بالای سرنشینان که ظاهراً بر اساس دستورالعمل عمل نشده است، نیاز به بررسی تخصصی توسط تیم بازرسی دانشگاه دارد که با دستور ریاست محترم دانشگاه به‌زودی انجام و پس از حصول نتیجه با مقصر یا مقصرین برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: همان‌گونه که ذکر گردید ماهانه صدها مأموریت کاری در حوزه بهداشت صورت می‌گیرد که در این سال‌ها تعداد اتفاقات ناگوار و فوت همکاران بهداشت علی‌رغم حجم بالای مأموریت کاری نادر بوده است. این در حالی است که فقط در آبان‌ماه گذشته تعداد ۴۱۸۰ حادثه ترافیکی منجر به جرح یا فوت در استان رخ‌داده است که از این تعداد ۴۶ مورد با بیش از دو فوتی بوده و به‌طورکلی در ماه گذشته حدود ۱۰۷ نفر به دلیل تصادفات در استان کرمان فوت شدند. این آمار بیانگر حجم بالای تصادفات و همت همه‌جانبه برای اقداماتی در راستای کاهش این موارد است.

او گفت: حادثه روز دوشنبه ۶ آذرماه مصیبتی بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و مجموعه دانشگاه از این اتفاق ناگوار و شوک ازدست‌دادن بهترین همکاران خود، عزادار است؛ لذا بر این نکته اهتمام دارد که ضمن تلاش بیش‌ازپیش برای ایجاد شرایط بهتر برای مأموریت همکاران خود، تمام سازمان‌های مسئول نیز بایستی با اقدامات مؤثرتر شرایطی ایجاد نمایند که از وقوع اتفاقات مشابه برای همه هم‌وطنان عزیز پیشگیری شود.

در پایان همکاران حوزه بهداشت بنا به وظیفه و همچنین پاسداشت زحمات همکاران ازدست‌رفته، متعهد می‌شوند که علی‌رغم خطرات بسیار، کماکان به ارائه خدمت در مناطق روستایی ادامه دهند تا مردم عزیز در دورافتاده‌ترین نقاط از خدمات سلامت بهره‌مند شوند و از مردم شریف و اصحاب رسانه نیز تقاضا داریم ما را در این مهم یاری رسانند. ان‌شاءلله که خداوند این عزیزان ازدست‌رفته را قرین رحمت نموده و به خانواده آنها صبر عنایت نماید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111776
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.