رئیس اتاق بازرگانی کرمان در نشست شورای گفت‌وگو مطرح کرد؛


رشد ۱۹ پله‌ای فضای کسب و کار استان کرمان

به گفته‌ی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان فضای کسب و کار استان کرمان ۱۹ پله رشد داشته است.

به گزارش «کرمان نو» طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان در نشست شورای گفت‌وگو که با موضوع کسب‌وکار در استان کرمان که با حضور استاندار برگزار شد، اعلام کرد با تلاش جمعی صورت‌گرفته در جهت بهبود فضای کسب‌وکار در ارزیابی ۳ فصل گذشته، فضای کسب‌وکار روبه‌بهبود و در آخرین ارزیابی رتبه فضای کسب‌وکار استان به ۱۲ رسیده است.

مهدی طبیب‌زاده با اشاره به رتبه ۳۱ استان در سال گذشته اذعان داشت که با بهبود فضای سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط استان کرمان هم بهبود داشته است.

او با بیان اینکه وقتی می‌گویم سرمایه‌گذاری بحث سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط است، گفت: پایش فضای کسب‌وکار خاص صنایع کوچک و متوسط است و اکنون وضعیت این صنایع بهتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانی با اشاره به ظرفیت استان برای رسیدن به رتبه تک‌رقمی، گفت: برای تأمین اجتماعی و بانک‌ها هم کار خوبی کردیم و امیدواریم به رتبه‌های بهتری برسیم.

به گفته او برای بهبود شرایط ظرف یک ماه گذشته ۳ کارگاه آموزشی در خصوص آیین دادرسی مالیاتی برگزار شده و تفاهم‌نامه‌ای خوبی برای دادرسی منعقد شده است.

طبیب‌زاده در این جلسه اعلام کرد که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تولید گل‌گهر با قطعی گاز نصف شده

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره مشکلات استان در بحث گاز اعلام کرد که با محدودیت‌های اعمال شده تولید گل‌گهر از هفته گذشته نصف شده است و با این وضعیت صنعت استان با سردی هوا، می‌خوابد.

در این جلسه که با موضوع کسب‌وکار برگزار شد، اعلام شد که وزن سهولت دسترسی به حامل‌های انرژی و نیروی کار ماهر در استان کرمان به‌شدت بالا رفته است.

طبق گزارشی که در این جلسه توسط کارشناس اتاق بازرگانی ارائه شد، ۷۰ درصد از وزن کل مولفه‌های پایش محیط کسب‌وکار در اختیار ۷ مؤلفه است که به ترتیب، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، رویه‌های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات، سهولت دسترسی به حامل‌های انرژی مانند نفت و گاز، کمبود نیروی کار ماهر، ضعف فرهنگ کار و کارگری عمومی، سهولت دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن همراه و در آخر دسترسی به آب است.

آنچه مشخص است برخلاف رویه‌های قبل، دو مؤلفه سهولت دسترسی به حامل‌های انرژی و کمبود نیروی کار ماهر در حال وزن گرفتن هستند و تعداد بیشتری از بنگاه‌ها از این دو مؤلفه ابراز نارضایتی کرده و جایگاه این دو مؤلفه بالا رفته است.

در این جلسه تأمین گاز یکی از مشکلات اصلی استان اعلام شد. حال‌آنکه به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمان از هفته گذشته مجموعه گل‌گهر با قطعی گاز، تولیدش نصف شده است.

جدا از صنعت در این جلسه به مشکلات تأمین گاز در اصناف نیز اشاره شده و برخی اعضا خواستار تشکیل جلسه جداگانه برای حل مشکلات اصناف خصوصاً در بحث گاز شدند.

مشکلات تأمین گاز در استان موضوعی است که استاندار کرمان نیز در جلسه شورای مسکن روی آن دست گذاشته بود.

فداکار گفته بود: پروژه‌های استان معطل تأمین سوخت مانده و حتی برخی پیمانکاران به ما پیشنهاد دادند که از استان‌های دیگر مثل سیستان سوخت تأمین شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111781
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.