معاون گردشگری وزیر میراث اعلام کرد:


تا ۲۰۲۵ یک رویداد بین‌المللی را در کرمان میزبانی می‌کنیم | حمل‌ونقل چالش اصلی گردشگری کرمان است

شالبافیان، معاون وزیر گردشگری در جلسه ستاد سفر اعلام کرد که تا قبل از اینکه کرمان پایتخت گروه D۸ باشد که هنوز قطعی نشده یک رویداد بین‌المللی تا سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ در کرمان برگزار می‌شود و کرمان می‌تواند از ظرفیت رویداد گردشگری خوراک هم استفاده و بهره ببرد.

به گزارش کرمان‌نو، شالبافیان معاون گردشگری وزیر میراث در جلسه ستاد سفر در کرمان در مقایسه ظرفیت‌های گردشگری کرمان و سیمای سرمایه‌گذاری استان، گفت: کرمان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به استان‌های دیگر دارد و از این منظر اقبال خوبی دارد.

او دراین‌رابطه با بیان اینکه در استانی مثل اصفهان صرفاً خود استان بخشی از شمالش طرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری داد، ادامه داد: در کرمان حداقل در ۱۰ شهرستان از ۲۵ شهرستانی فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و آثار تاریخی دارد و بایستی از آن استفاده شود.

معاون وزیر در این جلسه مهم‌ترین چالش استان در بخش گردشگری را حمل‌ونقل خصوصاً در حوزه هوایی و ریلی دانست. او در خصوص مشکلات بلیت هواپیما، گفت: در کیش و قشم هم ما در ابتدا پرواز چارتری نداشتیم، اما یک فهرست تهیه و به سمت مسئولان فرستاده شد که مرحله اول هم رد شد؛ اما بعد از آن باتوجه‌به نظر مساعد دولت در خصوص ثمرات پرواز چارتری خصوصاً در استان‌های نزدیک جزایر پذیرفته شد. شالبافیان در این جلسه از مسئولان استانی خواست تا پیگیری بیشتری داشته باشند.

او در ادامه گفت: پیشنهاد ما این است که استاندار کرمان درخواستی در خصوص پرواز چارتری داشته باشد و این امر را پیگیری کند.

مشکل حمل‌ونقل ریلی از دیگر موضوعاتی بود که موردتوجه معاون وزیر گردشگری در این جلسه قرار گرفت. شالبافیان دراین‌رابطه گفت: در حمل‌ونقل ریلی هم کاهش ناوگان قطارها یکی از موضوعات اثرگذار در این استان هست و هم نبود قطارهای با سرعت بالا از چالش‌های این استان است.

معاون وزیر گردشگری با اشاره به موضوع و اتفاق ناگواری که در دو ماه گذشته در کرمان صورت گرفت، گفت: این حادثه هم مسئولیت ملی و هم استانی دارد؛ اما ما سعی می‌کنیم قبل از اینکه اینجا پایتخت D۸ تعیین شود و این مورد قطعی شود، رویداد برجسته‌تری را پیشنهاد دادیم و شاید این مسئله مهم‌ترین رویداد گردشگری باشد، اما چون هنوز قطعی نشده اعلام نمی‌شود.

شالبافیان در این جلسه تأکید کرد که کرمان حتماً ظرفیت رویداد گردشگری خوراک را پیگیری و از این ظرفیت استفاده کند. باتوجه‌به بودجه گرفتن استان‌ها از محل رویدادهای بین‌المللی تعریف شده در این جلسه خواست تا کرمان حضور فعال‌تری در این زمینه داشته باشد و رویدادهای بین‌المللی را در استان میزبانی کند. او البته متذکر شد که شنبه آینده اعتباری به استان کرمان برای مسائل گردشگری به میراث‌فرهنگی تزریق می‌شود.

او همچنین در این جلسه پیشنهاد داد که از ظرفیت گردشگری عشایری استفاده ببرد. شالبافیان با اشاره به استفاده فارس، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان از ظرفیت عشایر گفت، استان کرمان هم باتوجه‌به محورهای مواصلاتی طولانی‌اش بایستی سازمان امور عشایری‌اش حضور فعال‌تری داشته باشد و با سیاه‌چادرهایی در مسیر جاده هم جاذبه‌های بیشتر استان و نقاط مختلف را بشناساند و هم با خرید مسافران بین‌راهی و گردشگران، منجر به درآمدزایی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116015
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.