در جلسه ستاد سفر اعلام شد:


ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمان ۳۰ درصد است | ناوگان اتوبوس کرمان سمت معادن رفتند

بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان کرمان است. بیش از ۳۵۰ اقامتگاه که سال‌ها قبل رسانه‌های کرمان نسبت به آن تذکر داده و از عباراتی چون رشد قارچ گونه اقامتگاه‌ها برای آن استفاده کرده بودند، حالا این‌طور که اسماعیلیان رئیس انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در چهارمین جلسه ستاد سفر اعلام کرد ضریب اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی ۳۰ درصد است و از ۳۵۰ اقامتگاه ۵۰ اقامتگاه مجوز خود را تمدید کردند و الباقی ترجیح دادند که به‌نوعی از چرخه خارج شوند.

به گزارش کرمان‌نو، استان کرمان دومین استان از نظر تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. اقامتگاه‌هایی که آن‌طور که رئیس انجمن آن‌ها اعلام می‌کند شش ماه از سال عملاً خالی از مسافر هستند. او در این جلسه بارها از نا به سامانی پیش‌آمده در کرمان و خانه مسافرها انتقاد کرد.
در این جلسه که با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد اعلام شد که علی‌رغم ظرفیت معدنی استان، در سند آمایش ملی پررنگ‌ترین نقش متوجه گردشگری است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه از جذب بالای اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی در معادن گلایه کرد.

مهرداد محمدی سلیمانی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در سند آمایش ملی پررنگ‌ترین نقشی که در کرمان دیده شده گردشگری است، گفت: اگر بخواهم سهم بخش گردشگری را بگوییم، نمی‌توانیم چرا که اطلاعات ناقص است و ما نمی‌توانیم سهم گردشگری را در اقتصاد استان داشته و رصد کنیم.

محمدی سلیمانی با بیان اینکه بخش خدمات ما از متوسط کشور پایین‌تر است و فاصله‌ای نزدیک ۱۷ درصد از متوسط کشور دارد، گفت: در حساب‌های ملی بخش گردشگری در قالب خدمات دیده شده و به‌صورت جدا نیامده، ضمن اینکه در کرمان متأسفانه بخش خدمات ما جایگاه مناسبی ندارد.

شفق، رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه از جذب بالای اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌رانی در معادن گلایه کرد.

او دراین‌رابطه گفت: هزار و ۵۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی داریم که متأسفانه در حال حاضر ۳۵۰ دستگاه در اختیار حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای است.

از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد انتقاد از وضعیت نا به سامان قیمت‌ها و سرویس‌های بهداشتی بود. موضوعاتی که مدیرکل تعزیرات استان کرمان هم در این جلسه نسبت به آن متذکر شد و خواستار توجه بیشتر به این مسائل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116012
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.