حقی که بالاخره قانونی شد| آغاز فرآیند اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان به زودی قانون مصوب شده اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی در استان کرمان اجرا می شود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ۲۵ خرداد۹۹ از آغاز روند اجرایی اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی خبر داد.

علی ربیعی گفته است روند اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی دارای همسر خارجی در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود.

وی عنوان کرده روند اجرایی شدن قانون تابعیت مادران ایرانی ساکن خارج از کشور از سه هفته آینده اجرایی می‌شود و این مادران می‌توانند به سفارتخانه ها و کنسولگری ها مراجعه کنند.

پیش از این علی ربیعی ۳۱ اردیبهشت ماه گفته بود، زنان ایرانی می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست شناسنامه کنند و حتی در صورتی که از دنیا رفته یا از همسرانشان جدا شده باشند، فرزندانشان حق دریافت شناسنامه ایرانی دارند. 

بعد از ۱۸ سالگی خود فرزندان باید برای گرفتن شناسنامه درخواست بدهند.

اما وضعیت اجرای قانون تابعیت در کرمان چگونه است.

قانون تابعیت بعد از ابلاغ آیین نامه در استان کرمان اجرا می شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان به «کرمان نو» گفت: فرآیند قانون تابعیت به فرزندان مادران ایرانی طی شده و منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون از طرف اداره کل اتباع وزارت خانه هستیم.

علی شفیعی زرندی افزود: بعد از ابلاغ این آیین نامه بلافاصله این قانون در دفاتر کفالت 10 گانه استان کرمان عملیاتی می شود.

وی همچنین از تمدید کارت های اقامت اتباع خارجی تا پایان شهریور ماه و تمدید گذرنامه آنها تا پایان تیر ماه خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=51542
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.