تشریح آخرین وضعیت پرونده جنایت در بهرمان رفسنجان


رئیس‌کل دادگستری: قاتل به سه فقره قصاص و یک فقره پرداخت دیه محکوم شد

سال گذشته در روز تاسوعا فردی در شهر بهرمان رفسنجان اقدام به قتل شش نفر از اتباع افغانستانی و چهار نفر از مردم نمود. به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان در همان شب حادثه قاتل دستگیر شد و بعد از گذشت تقریبا یک‌ سال از حادثه، دادگاه کیفری قاتل را به سه فقره قصاص و یک فقره پرداخت دیه محکوم کرد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، ابراهیم حمیدی در مراسم افتتاح دادگاه بخش نوق اظهار کرد: در سال گذشته در روز تاسوعا قلوب همه جریحه‌دار شد و یک فرد جانی، شش نفر از اتباع افغانستانی و چهار نفر از مردم شریف این شهر را مظلومانه به قتل رساند.

 وی افزود: از همان شب ضمن تماس تلفنی با دادستان موضوع را پیگیری کردم. در وهله اول تلاش بر این بود که قاتل دستگیر شود و فرار نکند که با دستورات قضایی و تلاش فراجا در همان شب حادثه این فرد جانی دستگیر شد.

 حمیدی ادامه داد: از همان روز اول، رسیدگی سریع به این پرونده را در دستور کار قرار دادیم و چند کار انجام شد؛ نخست اینکه پرونده را به مقتولان ایرانی و افغانستانی تفکیک کردیم چون می‌دانستیم اگر بخواهد یک‌جا رسیدگی شود دسترسی ما به خانواده‌های مقتولان افغانستانی آسان نیست.

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: برای استیفای حق اولیای دم مقتولان ایرانی، پرونده را در دو بخش رسیدگی کردیم، اکنون باوجوداینکه نزدیک به یک سال گذشته، از اتباع افغانستانی نه شکایتی دریافت کردیم نه کسی مراجعه کرده و حتی امکان دارد مطلع هم نباشند.

 حمیدی افزود: برای آن چهار نفر از عزیزانی که در این شهر سکونت داشتند، بر اساس تقاضای خانواده‌های عزادار سه نفر تقاضای قصاص و یک نفر تقاضای دیه کردند.

 وی ادامه داد: براین‌اساس در دادگاه کیفری قاتل به سه فقره قصاص و یک فقره پرداخت دیه محکوم شده است، پرونده در استان رسیدگی شده و در دیوان عالی کشور است تا رسیدگی نهایی شود.

 رئیس‌کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ازآنجاکه پرونده یک پرونده امنیتی است و سبب ناامنی و رعب و وحشت در منطقه شده؛ لذا برای این فرد جانی، پرونده محاربه در دادگاه انقلاب تشکیل شده و در حال رسیدگی است و حکم محاربه هم ممکن است برای این فرد صادر شود.

 وی اظهار کرد: اگر حکم محاربه برای این فرد جانی صادر شود حکم اعدام برای او صادر خواهد شد، حکم قصاص در اختیار اولیای دم است؛ اما اگر این بخش پرونده رسیدگی و صادر شود، حکم اعدام برای محاربه در خصوص این فرد جانی صادر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106378
1 نظر
  1. محمد می گوید

    باید ببینن مشکلش چی بوده هیشکی الکی چند نفر نمی کشه اگر آدم ظلمی بهش بشه قانون هم جوابگو نباشه آدم لابد میشه خودش یکاری بکنه شاید کار درستی کرده وپیش خدای خودش از این اتهامات مبرا باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.