در نشست بررسی مشکلات گرمخانه کرمان مطرح شد:


زنان بی‌خانمان بیشتر تمایل به ترک اعتیاد دارند

در نشست بررسی مشکلات گرمخانه کرمان که عصر یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در مجتمع قضایی کرمان و با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد، مسئول گروه جهادی شهید حمیدرضا هاشمی عنوان کرد که زنان بی‌خانمان تمایل بیشتری به ترک‌کردن دارند؛ اما گروه جهادی نمی‌تواند کمک زیادی به آن‌ها بکند.

به گزارش کرمان‌نو مهدی بخشی دادستان کرمان در این نشست با تأکید بر اینکه کمک‌های نیروی انتظامی به بهزیستی و گروه‌های جهادی برای انتقال بی‌خانمان‌ها و یا اتفاقات دیگر نیاز به دستور قضایی ندارد، گفت: به نظر من نقصی که در این موضوع وجود دارد، هماهنگی و مدیریت قضایی است، فعلاً معاون حقوق عامه این هماهنگی‌ها را انجام دهد و محوریت با گروه جهادی باشد و دستگاه‌های دیگر پشتیبانی کنند، اگر در بحث مالی شهرداری و بهزیستی موضوع خاصی دارند؛ چون زمان بودجه‌ریزی است به آقای فرماندار منتقل کنند، در بحث امنیتی هم کلانتری محل حمایت می‌کند.
قویدل معاون اجتماعی دادستان نیز در این نشست گفت: وضعیت شهر کرمان از لحاظ معتادین متجاهر و حضورشان در شهر مناسب نیست، همهٔ دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید یک نماینده معرفی کنند تا بتوانیم هماهنگی بیشتری ایجاد کنیم.
حسینی مسئول یک گروه جهادی در حوزه بی‌خانمان‌ها گفت: «یک ماه است بی‌خانمان‌ها را اسکان می‌دهیم، برای مثال دیشب ۷۰ زن و مرد را در گرمخانه اسکان دادیم البته جمع‌آوری آن‌ها سخت است.

حسینی افزود: خانم‌های بی‌خانمان انتظار بیشتری دارند و دوست دارند ۲۴ ساعت در گرمخانه بمانند و ناهار و شام هم داشته باشند و تمایل بیشتری هم به ترک‌کردن دارند؛ اما ما امکانات لازم را نداریم.

او تأکید کرد تقریباً از این ۷۰ نفر حدود ۴۰ نفر خودشان به گرمخانه می‌آیند. حسینی همچنین برای کمک به فعالیت‌های این گروه جهادی خصوصاً در موضوع تهیه مواد خوراکی برای مددجویان از مردم کمک خواست.

مردم می‌توانند کمک‌هایشان را به شماره کارت ذیل مربوط به گروه جهادی سردار شهید حمیدرضا هاشمی واریز کنند.

۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۷۴۳۵۴۲

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114920
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.