بکارگیری دانش بومی جوامع محلی در پروژه های آبخیزداری و منابع طبیعی استان کرمان

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: در اجرای پروژه های احیایی و اصلاحی منابع طبیعی استفاده از دانش بومی جوامع محلی در دستور کار مدیران و مسوولان قرار گرفته است.
جعفر امیر کهریزی افزود: بهره مندی از دانش بومی جوامع محلی با توجه به نادیده گرفتن این دانش در طرح ها و پروژه ها و ناهماهنگی هایی که به وجود می آمد در دستور کار قرار گرفته و نقش به سزایی در هرچه بهتر اجرا شدن این طرح ها ایفا می کند.
وی اظهار داشت: پیشینیان ما با درک از وضعیت آب و هوایی و شرایط اقلیمی کرمان و اندوختن تجربه ها، گنجینه هایی هستند که باید از دانش آنان در حل مشکلات و معضلات عرصه ها بهره برد.
رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به توانمندی سازی جوامع محلی اختصاص یافته است که با آموزش و به کارگیری تسهیلگران بومی،تلاش می کنیم از تلفیق تحقیقات میدانی و بومی اهالی عرصه ها، با دانش نوین و تخصصی بهترین نتیجه را برای اجرای پروژه ها داشته باشیم.
گفتنی است که  14 تسهیلگر با گذراندن دوره های آموزشی به شهرستان های استان اعزام شده اند و در راستای اعتمادسازی، جلب، جذب و مشارکت مردمی و انتقال دانش بومی و تحقیقات میدانی به کارشناسان ، اجرای پروژه ها را تسهیل و آسان می کنند.

امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و اداره کل منابع طبیعی استان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20996
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.