رئيس سارمان زندانها: جرم [٦٠ درصد] زندانيان در كرمان مواد مخدر است

اصغر جهانگیر از کاهش ١٠ درصدی ورودی زندان­ها نسبت به سال گذشته خبر داد و می گوید این کاهش  به دلیل سیاست­هایی است که در راستای دستورالعمل رییس قوه قضاییه تبیین شده است.

وی با اشاره به این نکته که دادگستری استان کرمان نیز بر اساس همین سیاست ها امسال نسبت به سال گذشته در ورودی افراد جدید کاهش ١١ درصدی و در موجودی کل زندانیان ٦ درصد کاهش داشته است.

رئيس سازمان زندانهاى كشور وقوع جرم در زندان و در بین زندانیان را یک امر طبیعی خواند و علت آن را جمعیت سه برابری نسبت به مقدار استاندارد آن معرفی کرد.

جهانگیر از آمار خوب زنان زندانی در ایران خبر داد و می گوید جمعیت زنان زندانی در کل کشور حدود سه تا چهار درصد از کل جمعیت  زندانیان است که این مقدار در استان کرمان به شش تا هفت درصد  می رسد.

وی این امار را نسبت به آمار جهانی بسیار خوب می­ داند  و تاکید می­ کند جز اولین کشورهایی هستیم که کمترین تخلف را در حوزه زنان  داریم.

او در خصوص  پابند الکترونیکی برای زندانیان این گونه توضیح می­ دهد كه در مرحله اول  وسایل و تجهیزات از خارج خریداری شد وبه دلیل داشتن نواقصی کنار  گذاشته شده و به صورت بومی طرحی در مرکز انفورماتیک سازمان قوه قضاییه ارائه شد و ازمایش اولیه نواقص نمونه خارجی را نداشت و در مرحله دوم ٣٠٠ پابند در مرحله اجراست با  تکمیل شدن ایین نامه های مربوطه و ابلاغ  آن به صورت گسترده شاهد پابندهای جدید هستیم.

وی اقدامات بهداشتی را برای سازمان زندان­ها مسئله بسیار مهمی تلقی کرد و می ­گوید برای اولین بار بیمار یابی سل و اچ ای وی صورت گرفته در سطح زندان ها انجام گرفته است.

او نیز از توزیع گسترده شربت متادون در زندان­های ١٤ استان خبر داد و علت این امر را کاهش اسیب­­ های دورن زندان معرفی کرد.

 دکتر جهانگیر نرم افزار دارو و درمان را برای جلوگیری سو استفاده برخی از زندانیان از قرص­های تجویزی دکترهای زندان­ معرفی کرد و تاکید کرد که تمام مراحل درمان و قرص­های تجویزی زندانیان ثبت می­ شود.

او از تهیه بانک ژنتیک برای زندانیان در استان تهران البرز مشهد و شیراز خبر داد و افزود این بانک قابل استفاده برای مراجع قضایی و انتظامی است.

اصغر جهانگیر با بیان این که مجوز بهداشتی برای مرکز کار و معاینات شغلی را دریافت کرده ایم  گفت  توانسته ایم  ١٠ درصد حوادث کارگاهی را کم کنیم و امنیت شغلی زندانیانی که کار می کنند را بالا ببریم.

رئيس سازمان زندانهاى كشور به بالا بودن آمار جرایم مواد مخدر در استان کرمان اشاره کرد و گفت این آمار به صورت میانگین در کشور ٤٣ تا ٤٤درصد جمعیت زندانیان است که این میزان در استان کرمان بالای ٦٠ درصد است.
وی اعلام كرد میانگین متهمان مواد مخدر در سطح کشور ٢٢ درصد است که این میزان در استان کرمان ٣٠ درصد است.
در این مراسم از خدمات علی ولی نیا تقدیر و رمضان امیری به عنوان مدیرکل جدید زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3232
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.