فرماندار کرمان:


ساماندهی حاشیه شهر کرمان از سعیدی آغاز شد

فرماندار شهرستان کرمان گفت: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر منطقه سعیدی ساکن هستند و هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در منطقه سعیدی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز طرح ساماندهی حاشیه شهر کرمان از منطقه سعیدی با الحاق زمین به طرح هادی روستا آغاز شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این آیین با بیان اینکه کاری که در استان کرمان برای ساماندهی حاشیه‌نشینی آغاز شده از نگاه جهادی است که بر استان حاکم است و جای تقدیر دارد، اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در کشور یک بحث جدی است و کرمان از آن جدا نیست.

 او با اشاره به اینکه برای حل این مشکلات باید پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌شد و از همه مهم‌تر همکاری خود مردم است، گفت: وجود یک طرح مناسب از الزامات بود که خوشبختانه این طرح آماده شده و امروز از روستای سعیدی اجرایی می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه چندین استاندار برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهر کرمان پیگیری می‌کردند؛ اما استاندار فعلی واقعاً فداکاری کردند، افزود: امیدوار هستیم به یاری خدا، نتایج خوبی بگیریم.

 او با اشاره به اینکه به‌هرحال مردم در این منطقه مشکلات زیادی داشتند و امیدواریم که از امروز که اجرای این طرح آغاز می‌شود مشکل مردم مرتفع و این طرح به سایر نقاط حاشیه‌نشینی تعمیم داده شود، بیان کرد: تا پایان طرح نیاز به همراهی مردم و مسئولان و گروه‌های مردمی فعال در منطقه داریم.

 محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آیین با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: ساماندهی حاشیه‌نشینی در کرمان سال‌ها موردبحث بوده است، اظهار داشت: خدا را شاکریم باوجوداینکه کار پر چالشی است از امروز طرح ساماندهی این مناطق آغاز می‌شود.

 او با بیان اینکه در چهار نقطه شهر کرمان، حاشیه‌نشینی داریم، ادامه داد: دو معاونت استانداری مستقیماً در این حوزه درگیر و سایر دستگاه‌ها از جمله سیستم قضایی استان نیز پای‌کار بودند که جای تقدیر دارد.

 استاندار کرمان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌ها و ساماندهی زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز اهمیت دارد و اراضی باید تعیین تکلیف شوند، افزود: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان پای‌کار هستند و همه می‌دانند که عمده مردمی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند از قشر ضعیف جامعه هستند.

 او با بیان اینکه ساماندهی هر چهار منطقه حاشیه‌نشینی شهر کرمان در دستور کار است که به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استفاده شده است.

 فداکار با اشاره به اینکه نیاز است مردم نیز همکاری کنند، بیان کرد: بارها از منطقه بازدید و مشکلات احصا شده است؛ نتیجه کار همکاری مردم است تا مالکیت‌ها تعیین تکلیف شود و جای نگرانی دراین‌ارتباط نیست.

 در این آیین رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه در مورد مشکلات حاشیه شهر، ساماندهی همیشه مورد تأکید بوده است، اظهار داشت: کمیته ساماندهی، کمیته صیانت و کمیته توانمندسازی سه کمیته‌ای هستند که در ستاد مرکزی ساماندهی حاشیه شهر کرمان تشکیل شده است.

 او با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه شهر کرمان از منطقه سعیدی آغاز می‌شود، گفت: برای نخستین‌بار تمام مجموعه‌های مردمی که در حاشیه شهر فعالیت می‌کردند را دور هم جمع کردیم و هم‌افزایی ایجاد شد تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه گروه‌های مردمی فعال خوبی در منطقه وجود دارد و برای توانمندسازی نیز همکاری دارند، افزود: ساماندهی برای هر منطقه از حاشیه شهر کرمان متفاوت است و نمی‌شود برای همه یک نسخه پیچید؛ با پیگیری تمام مسئولان از دهیاری تا فرمانداری و گروه‌های مردمی کارآغاز می‌شود.

 علی بابایی فرماندار شهرستان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای ساماندهی حاشیه شهر برای هر منطقه چند طرح ارائه شده و هدف ما کمترین مشکل برای مردم بوده است، ادامه داد: طرح منطقه سعیدی آماده شده است و تأمین زیرساخت‌های لازم از امروز آغاز می‌شود.

 او با اشاره به اینکه ۹ هکتار به طرح هادی روستای سعیدی الحاق و مالکیت مردم در منطقه تعیین تکلیف می‌شود، گفت: مردم می‌توانند به دهیاری مراجعه کرده و کار دریافت اسناد مالکیت خود را پیگیری کنند؛ قرار شد که کمترین مبلغ برای این امور اخذ شود.

 فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه در اعتبارات سال جاری شهرستان هم تأمین زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده است، افزود: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در این منطقه ساکن هستند و هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در منطقه سعیدی تعیین تکلیف می‌شود.

 محمدرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه به منطقه حاشیه‌نشینی سعیدی گازرسانی می‌شود، اظهار داشت: پیمانکار برای اجرای این پروژه انتخاب شده و ۱۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می‌شود.

 او با اشاره به اینکه اعتبار پروژه ۱۵ میلیارد تومان است که با پیش‌بینی انجام شده قرار است تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: هم‌زمان کار نصب انشعابات و واگذاری امتیاز به متقاضیان نیز انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115554
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.