در فضای کسب و کار شکل‌گیری باندهای حرفه‌ای ابزار فساد را می‌بینیم

استاندار کرمان گفت: در فضای کسب و کار آشفتگی، در هم ریختگی، تضاد منافع و شکل گیری باندهای حرفه ای ابزار فساد را می بینیم که هر جا بخواهد شفافسازی کند، جلوی آن را می گیرند و قانون مجلس را فلج می کنند که این فضای کل کشور است و خیلی تفاوتی بین کرمان و استان های دیگر نمی بینیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” ۲۴ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: مهم ترین فاکتور در بحث توسعه، گفتمان واحد و اجماع بر روی نقاط ضعف، فرصت ها و راهبردهاست و به نظر می رسد در استان کرمان این اتفاق افتاده و ذیل این هم افزایی در گفتمان، باید آسیب شناسی می شد که دارد انجام می شود.

جابه جایی دولت و دیدگاه ها نباید آسیب شناسی واحدهای اقتصادی را متوقف کند

وی با اشاره به اینکه جابه جایی دولت و دیدگاه ها نباید این ریل گذاری محکم را به هم بزند، افزود: بخشی از کارهایی که در حوزه مانع زدائی ها و رونق تولید اتفاق می افتد مدیون شخص اقای پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی است و تاثیر خوبی در مجلس گذاشته است.

زینی وند تصریح کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان جزو اتاق های برتر در زمینه آسیب شناسی و احصاء مشکلات واحدهای تولیدی است و باید ساختارسازی کنیم تا کارها با رفت و آمد افراد متوقف نشود که اگر کارهای متوقف شود، بعدا باز دوباره کاری می شود لذا رویکردی که برای رسدین استان به توسعه متوازن دنبال می شود، باید تثبیت شود.

استاندار کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده درباره رتبه فضای کسب و کار استان گفت: چالش، بحث کارشناسی، تعامل و تضادِ دیدگاه بد نیست و باید این برخوردها و تفاوت دیدگاه ها محصول داشته و خروجی آن برای استان مصوبه داشته باشد.

در فضای کسب و کار آشفتگی، در هم ریختگی، تضاد منافع و شکل گیری باندهای حرفه ای ابزار فساد را می بینیم

وی افزود: در بحث فضای کسب و کار در استان کرمان بخشی از دوستان یک دیدگاه و اتاق بازرگانی دیدگاه دیگری دارد که هر دو قابل بررسی است و بنده می گویم در فضای کسب و کار آشفتگی، در هم ریختگی، تضاد منافع و شکل گیری باندهای حرفه ای ابزار فساد را می بینیم که هر جا بخواهد شفافسازی کند، جلوی آن را می گیرند و قانون مجلس را فلج می کنند که این فضای کل کشور است و خیلی تفاوتی بین کرمان و استان های دیگر نمی بینیم.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: تاکید دارم مدیران در این ماه های پایانی دولت محکم پای کار باشند چراکه کم کاری هم در شان خودشان نیست و هم من با مدیران کم کار تعارف ندارم. خوب نیست مدیران کار را ول بکنند که این هم غیراخلاقی و هم غیرقانونی است و اکنون به کار کردن بیشتر نیاز داریم.

تولید تنها راه نجات کشور است

“سیدمهدی طبیب زاده” رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: تولید تنها راه نجات کشور است و کشور ما علی رغم همه تحریم ها و تهدیدها سرپاست و این مرهون جهد و تلاش بخش تولید است.

وی با اشاره به اینکه در کشور مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: در استان کرمان کار عارضه یابی واحدهای تولیدی را انجام دادیم و مشکلات و موانع را می دانیم و یک بخش از پشتیبانی، درون بنگاهی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74037
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.