در مراسم افتتاح بخش منابع طبیعی در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی جنوب کرمان مطرح شد:


توجه اصلی بخش منابع طبیعی حفظ اکوسیستم جازموریان است

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی جنوب کرمان در مراسم افتتاح بخش منابع طبیعی در مرکز تحقیقات کشاورزی جنوب کرمان گفت: توجه اصلی این بخش به اکوسیستم جازموریان است که باید برای حفظ این اکوسیستم تلاش ویژه داشته باشیم چرا که میزان تولیدات جنوب کرمان به این مهم وابسته است.

به گزارش کرمان‌نو، دکتر احمد آیین با عنوان اینکه محوریت این بخش برای حفظ اکوسیستم جازموریان است افزود: باهدف حفظ اکوسیستم جازموریان در مرحله اول جمع‌آوری اطلاعات از مراکز ذی‌ربط انجام می‌گیرد و حداکثر طی مدت دو ماه آینده نتیجه را به ریاست سازمان تحقیقات کشاورزی کشور ارائه می‌دهیم.

در مراسم افتتاح بخش تحقیقات منابع طبیعی جنوب کرمان رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی ایران مسیر قوام بخشیدن به حوزه تحقیقات را نیروی انسانی نام برد و افزود: امروز خوشحالم که سه نفر از نیروهای بومی منطقه پسادکترا گرفتن که این افراد بعد از سه یا شش سال می‌توانند جذب مرکز شوند و اگر در حوزه جازموریان هم نیرویی متخصص بود امکان جذب آن افراد وجود دارد جذب می‌کنیم.

سید مجتبی خیام‌نکویی افزود: سازمان تحقیقات کشاورزی ایران با نگاه خاص به مناطق محروم اجازه جذب نیروی انسانی لازم را داده است، تا منشأ اثر باشد و این استان که استان کشاورزی است باید کشاورزی در آن دانش‌بنیان شود.

وی در ادامه گفت: بخش منابع طبیعی این مرکز با نگاه ویژه به موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری و باهدف استفاده از ظرفیت سیلاب‌ها فعالیت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112550
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.